ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ - Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας
Ανακοινώσεις

UPDATE: Δημοσίευση Παρουσιάσεων - 4 Δεκεμβρίου 2025 -Ημερίδα ΣΚΛΕ: Οι Προκλήσεις και ο Ρόλος των Κοινωνικών Λειτουργών στο Σύγχρονο Σχολείο»

Ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ) διοργανώνει ημερίδα με τίτλο «Οι Προκλήσεις και ο Ρόλος των Κοινωνικών Λειτουργών στο Σύγχρονο Σχολείο», την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025, ώρες 9:00 - 15:45, στην Αίθουσα “Jacqueline de Romilly” του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι 151 22).

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί δια ζώσης και στοχεύει να αναδείξει το πολυδιάστατο έργο των κοινωνικών λειτουργών στο εκπαιδευτικό σύστημα και να ανοίξει τον διάλογο γύρω από τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στο σχολικό περιβάλλον. Παράλληλα, αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία ανταλλαγής εμπειριών, καλών πρακτικών και επιστημονικού διαλόγου για τη συμβολή των κοινωνικών λειτουργών στη σχολική κοινότητα, την πρόληψη και τη διαχείριση ψυχοκοινωνικών δυσκολιών, καθώς και την ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου, οικογένειας και κοινότητας. Στην ημερίδα θα συμμετέχουν ως εισηγητές/τριες, εκπρόσωποι του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας, μέλη της Ακαδημαϊκής Κοινότητας, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Κοινωνικών Λειτουργών καθώς και Κοινωνικοί Λειτουργοί που εργάζονται σε σχολικές μονάδες και δομές εκπαίδευσης.

Η ημερίδα απευθύνεται πρωτίστως σε κοινωνικούς λειτουργούς -μόνιμους και αναπληρωτές- που εργάζονται σε σχολικές μονάδες και δομές εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα

Θα δοθεί η δυνατότητα εξ αποστάσεως συμμετοχής για όσους/όσες για σπουδαίο λόγο δεν είναι δυνατό να συμμετάσχουν δια ζώσης καθώς και προτεραιότητα στους/στις συναδέλφους/ισσες που διαμένουν εκτός Αττικής..

Στις συμμετέχουσες και τους συμμετέχοντες θα χορηγηθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης

Το πρόγραμμα της ημερίδας είναι διαθέσιμο εδώ

Το κείμενο της ανακοίνωσης της Ημερίδας για τη χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας εδώ

-----------------------

Για την εγγραφή σας συμπληρώσετε τη φόρμα 

Πρόσβαση: Το Υπουργείο Παιδείας είναι κοντά (περίπου 7 λεπτά περπάτημα) στο σταθμό του Ηλεκτρικού (πράσινη γραμμή) "Νερατζιώτισα".

 

UPDATE: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΟΜΙΛΗΤΩΝ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

Σχετικά με τη χρήση των παρουσιάσεων της ημερίδας : Οι παρουσιάσεις των ομιλητών που δημοσιεύονται στον ιστότοπο του ΣΚΛΕ αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία των δημιουργών τους και διατίθενται αποκλειστικά για ενημέρωση και εκπαιδευτικούς σκοπούς. Η αναπαραγωγή, αποθήκευση, τροποποίηση ή περαιτέρω διάθεση του υλικού επιτρέπεται μόνο με τη ρητή άδεια των ομιλητών και του ΣΚΛΕ.

Η χρήση αποσπασμάτων επιτρέπεται υπό την προϋπόθεση ότι συνοδεύεται από πλήρη και σαφή αναφορά της πηγής.

Προειδοποίηση: Οποιαδήποτε μορφή λογοκλοπής, δηλαδή η παρουσίαση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου ως προσωπικής δημιουργίας χωρίς την απαιτούμενη αναφορά ή άδεια, αποτελεί σοβαρή παραβίαση των κανόνων δεοντολογίας και των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας. Η παράνομη αναπαραγωγή ή παρουσίαση μέρους ή ολόκληρου του περιεχομένου ως προσωπικής δημιουργίας χωρίς άδεια ή χωρίς αναφορά συνιστά παραβίαση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και διώκεται σύμφωνα με τον Ν. 2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας. 

Γεωργία Μπουλμέτη

Θεσμικό Πλαίσιο, αρμοδιότητες και ανάγκες των ΠΕ30 κοινωνικών λειτουργών στα  σχολεία και τις υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης

Κυριακή Κολλινιάτη

Ο ρόλος των Κοινωνικών Λειτουργών στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

Ελένη Μακαντάση

Ρόλος του Κοινωνικού Λειτουργού στην Ε.Δ.Υ.: Γέφυρα Υποστήριξης μεταξύ Σχολείου,  Οικογένειας και Κοινότητας

Καλλιόπη – Μαρία Τζιμοπούλου

Ο ρόλος του Κοινωνικού Λειτουργού στις ΣΜΕΑΕ (1/2)

Δέσποινα Χατζηδρόσου

Ο ρόλος του Κοινωνικού Λειτουργού στις ΣΜΕΑΕ.(2/2)

Θεώνη Κουφονικολάκου

Ο ρόλος των Κοινωνικών Λειτουργών στην προστασία των Δικαιωμάτων των Παιδιού

Βασίλης Ιωακειμίδης

Το σχολείο ως κοινότητα

Θεολόγος Χατζηπέμου

Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας  των μαθητών στο σχολείο: το παράδειγμα πρόληψης του σχολικού εκφοβισμού και της βίας με έμφαση στην αποδοχή της διαφορετικότητας και συν.άρθρο

Ειρήνη Κατσαμά

Κοινωνική εργασία με ομάδες: Η συμβολή της στη διαμόρφωση του συναισθηματικού κλίματος στο σχολείο

Δώρα Μουλού

Κακοποίηση/παραμέληση παιδιών: Από την ανίχνευση έως την ενημέρωση του  εισαγγελέα. Ο ρόλος του Κοινωνικού Λειτουργού στο σχολείο

Αθηνά Κωλέττα

Τήρηση απορρήτου από τους Κοινωνικούς Λειτουργούς στην εκπαίδευση σε  συνάρτηση με τη δεοντολογία του επαγγέλματος

Θεοδόσης Γκελτής

Ζητήματα ένταξης, συμπερίληψης, ετερότητας

Χρύσα Ζιάβρου

Σχολική Διαρροή και Προκλήσεις: Το παράδειγμα του 3ου Δ.Σ. Ζεφυρίου

Νεκτάριος-Θεοχάρης Τσαρουχάς

O Ρόλος του Κοινωνικού Λειτουργού ως Εκπαιδευτικού Κοινωνικής και  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΠΕ87.06 ΕΑΕ) και η διεπιστημονική συνεργασία με εκπαιδευτικούς, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. στην Δευτεροβάθμια Ειδική Εκπαίδευση

Νίκη Χατζηχαλεπλή

Μετασχηματιστική Διοίκηση στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Καλλιθέας: Η συμβολή του Κοινωνικού  Λειτουργού στη δημιουργία κουλτούρας ενότητας και ένταξης (σε 4 μέρη:  1 - 2- 3 -4 )

Θαλής Μπουτσιαράκος

Το Σχολείο ως Κοινότητα Ασφάλειας: Ο ρόλος των Ομάδων Δράσης και οι Πρακτικές  Πεδίου στη Δυτική Αττική

Απόστολος Πανταζής

Η πρακτική της κοινωνικής εργασίας στο πλαίσιο της διεπιστημονικότητας στο σχολικό  περιβάλλον.

Κωνσταντίνος Βαγιάτης

Θέσεις και Διεκδικήσεις του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας για ένα  σύγχρονο σχολείο

Μιχαήλ Καβούκης

Από τη συνύπαρξη στην ενεργό συμμετοχή: Η μετασχηματιστική δράση των  παρεμβάσεων της Σχολικής Κοινωνικής Εργασίας για τη δημιουργία μιας δίκαιης και συμπεριληπτικής σχολικής κοινότητας

Σεβαστή Χατζηφωτίου

Ανάγκες συνεχόμενης εκπαίδευσης και επιμόρφωσης

Χαράλαμπος Πουλόπουλος Θεσμική ενίσχυση και προτάσεις πολιτικής